עדשות מגע מולטיפוקליות

עדשות מגע מולטיפוקל: רואים את העולם ברור לכל המרחקים…

עדשות מגע מולטיפוקל הפכו בשנים האחרונות לאופציה מבוקשת מאוד. הסיבה לכך ברורה: האפשרות לראות היטב גם עצמים קרובים לעין, למשל בזמן קריאה או שימוש בסמארטפון, וגם פרטים רחוקים מאיתנו. באופן טבעי בחירת עדשות מגע מסוג זה מושפעת גם מהמחיר של כל אופציה – ובעמוד זה תמצאו מידע שיעזור לכם להבין מהם המחירים לעדשות מגע מולטיפוקל, ואיך להגיע לאופציה המשתלמת ביותר.

מהן עדשות מגע מולטיפוקל?

עדשות מגע מולטיפוקל, או עדשות מגע מולטיפוקליות הן עדשות מגע רב מוקדיות, המאפשרות ראייה חדה ונוחה למרחקים שונים – לטווח הרחוק, לטווח הביניים, ולטווח הקרוב. בעזרת זוג אחד של עדשות מגע מולטיפוקליות ניתן לקרוא ספר, לראות טלוויזיה ואפילו לנהוג. עדשות מגע מולטיפוקליות הן עדשות יעילות ונוחות המהוות בשורה של ממש לאנשים המרכיבים משקפי מולטיפוקל ומעוניינים לעבור ולהשתמש בעדשות מגע. 

 

למי מיועדות עדשות מגע מולטיפוקליות?

עדשות ראייה מולטיפוקליות מתאימות לאנשים הזקוקים לתיקון ראייה בו זמני למרחקים השונים – לטווח רחוק, טווח ביניים וטווח קרוב. לאחר גיל ארבעים, רבים מאיתנו שמים לב שאיכות הראייה לטווח הקצר נפגמת ומדרדרת. בעיית ראייה זו המתפתחת עם הגיל מכונה זוקן ראייה (פרסביופיה). עבור אלו שמרכיבים עדשות מגע לראייה לרחוק, הדרדרות איכות הראייה לטווח הקרוב מהווה בעיה משמעותית הניתנת לפתרון בעזרת עדשות מגע מולטיפוקל.

 

כמו כן, עדשות מגע מולטיפוקל עשויות להתאים לאנשים המרכיבים משקפי מולטיפוקל, שמאסו במשקפיים ומעוניינים לעבור להשתמש בעדשות מגע באופן קבוע.

 

המועמדים המתאימים ביותר לעדשות מולטיפוקליות הם אנשים בעלי מוטיבציה גבוהה ביותר שכבר מרכיבים עדשות מגע ושסובלים מליקויי ראיה משמעותיים.

מבנה עדשות מגע מולטיפוקל

המבנה האופטי של העדשה מאפשר שימוש בשלושה אזורי מיקוד עיקריים:

1. איזור מיקוד לקריאה עד למרחק של  45 ס”מ.

2. איזור מיקוד לטווח ביניים עד למרחק של 2.5 מטר: סביבת החדר, מחשב, טלוויזיה.

3. איזור מיקוד למרחק עד אין סוף.

כיצד בנויה העדשה המולטיפוקלית?

האופן שבו בנויות עדשות המגע המולטיפוקליות אינו דומה לאופן בו בנויות עדשות משקפיים מולטיפוקליות. אנחנו מבחינים בשתי קבוצות עיקריות של עדשות מגע מולטיפוקליות:

 

  • ראייה סימולטאנית: עדשות מגע מולטיפוקליות מסוג זה נותנות לעין תמונות ברורות וסימולטניות של הטווח הרחוק וגם של הטווח הקרוב. זה נשמע מוזר, אבל המוח מסתגל ובוחר את הטווח והדמות עליהם הוא מעוניין להסתכל, מתמקד בהם ולומד להתעלם מטווח  המרחק  האחר. החיסרון בסוג כזה של עדשות  הוא שלעיתים נוצר בלבול בראיה וטשטוש הדמות עליה אנו מסתכלים.

  • ראייה אלטרנטיבית:  בעדשות מגע מולטיפוקליות מסוג זה איזורי המיקוד והתיקונים למרחקים השונים נמצאים בחלקים שונים של העדשה. המטופל מסתכל דרך איזורי המיקוד השונים של העדשה, כאשר העדשה זזה על הקרנית עם תנועות העיניים. בסוג כזה של עדשות מגע יש חשיבות מכרעת להתאמת העדשה על ידי האופטומטריסט. ההתאמה בשיטה זאת חייבת להיות מדויקת ויש צורך להקפיד שתנועת העדשה תתאים למעברים בין המוקדים למרחקים השונים.

סוגי עדשות מגע מולטיפוקל

ישנם כמה סוגים של עדשות מגע מולטיפוקליות: עדשות מגע רכות – לשימוש ממושך או עדשות מגע רכות חד פעמיות – בנוסף ישנן עדשות מגע מולטיפוקליות קשות נושמות. למען בריאות העין חשוב שעדשות המגע המולטיפוקליות תהיינה עשויות מחומרים מתקדמים בעלי עבירות חמצן גבוהה ושההחזקה שלהן תהיה נוחה.

אינדקס עדשות מגע מולטיפוקל

כשבוחרים עדשות מולטיפוקל מחירים של דגמים שונים הם כאמור אחד השיקולים בדרך להחלטה. הפרמטר הראשון שמשפיע על העלות של עדשות מתקדמות אלה הוא האינדקס.  

הכלל פשוט: אינדקס גבוה פירושו עדשה דקה יותר (משום שהיא דחוסה יותר), וכזו שמתאימה גם למספר גדול (כלומר קוצר ראייה משמעותי יותר). האינדקסים הנפוצים הם 1.5, 1.56, 1.6, 1.67 ו-1.74. עדשות דקות יותר נחשבות גם לאסתטיות יותר, אבל מצד שני הן יקרות יותר.

גובה העדשה

עדשות מגע בנויות כך שהחלק העליון שלהן מאפשר את הראייה לרחוק, החלק המרכזי משדרג את הראייה לטווחי הביניים (למשל בזמן שימוש במחשב), והחלק התחתון מיועד לראייה מקרוב (לדוגמה בזמן קריאה).  

גובה העדשה חייב להיות כזה שמשאיר מספיק שטח לכל חלק, ובנוסף הוא משפיע על תנועת העין שתידרש כדי לעבור מראייה לטווח אחד לראייה לטווח אחר. עדשות גבוהות מחייבות תנועות משמעותיות של העין ואילו עדשות נמוכות מאפשרות גם תנועות עין עדינות יותר.

ליטוש קדמי או אחורי

כשקובעים עבור דגמים שונים של עדשות מגע מולטיפוקל מחירים אחד השיקולים המרכזיים הוא תהליך הייצור שלהן, וליתר דיוק סוג הליטוש. הליטוש הוא השלב שבו העדשה הופכת למותאמת במדויק למאפיינים הספציפיים של העין (הן רוחק הראייה והן קוצר הראייה). ליטוש קדמי הוא השיטה המסורתית ואילו הליטוש האחורי מניב תוצאות טובות יותר ומעברים חלקים ובלתי מורגשים כשמעבירים את הפוקוס של המבט מפרט קרוב לרחוק ולהפך. בהתאם עדשות עם ליטוש אחורי יהיו יקרות יותר.

זהות היצרנית

בניגוד לתחומים שבהם קניית פריט של חברה מוכרת מעיד רק על מאמצי השיווק של אותה חברה, בתחום עדשות המגע, ובפרט המולטיפוקל, יצרניות ותיקות מבטיחות אמינות גבוהה ואיכות בלתי מתפשרת. חשוב להדגיש שהידע הרב שהצטבר בתחום האופטיקה ועדשות המגע מאפשר לייצר עדשות מולטיפוקל שמבטיחות (וגם מקיימות) ראייה משופרת במידה ניכרת, וכשבוחרים בחברה מובילה, גם אם המחיר מעט יקר יותר, התועלת גבוהה בהרבה.

לקריאה על עדשות מולטיפוקל מומלצות והיצרנים המובילים בשוק » לחץ כאן

טווח המחירים לעדשות מגע מולטיפוקל

עבור עדשות מגע מולטיפוקל יומיות טווח המחירים הוא 150-300 ש”ח לאריזה של 30 עדשות. באופן טבעי כשקונים מראש מספר אריזות תיתכן הנחה.  

עבור עדשות מולטיפוקל חודשיות מחירים נפוצים הם 300-500 ש”ח לאריזה של 6 עדשות. עדשה תלת חודשית תעלה כמה מאות שקלים, ועבור עדשת מולטיפוקל שנתית תשלמו החל מ-1,000 ש”ח.

התאמה מדויקת של עדשות מגע מולטיפוקל

עוד פרמטר שמשפיע על מחירי עדשות מגע מולטיפוקל הוא הבחירה בין עדשות יומיות לחודשיות, תלת חודשיות ושנתיות. בחירה זו מסתמכת גם על ההרגלים הספציפיים של כל אחד ואחת – ובסופו של דבר כדאי לזכור שלמרות חשיבות העלות, כדאי לייחס משקל רב יותר לתועלת.

 

באופטיקה של ארזה פרוכטר ניתן להזמין עדשות מגע מולטיפוקליות בהתאמה אישית » למידע נוסף – לחץ כאן

 

בכל מקרה דגש מהותי נוסף הוא בדיקה מקצועית אצל אופטומטריסטים מוסמכים. הבדיקה הכרחית כדי לדעת מהם הנתונים העדכניים של הראייה בכל עין: המספר, הצילינדר אם ישנו, הקימור ועוד. רק לאחר אבחון שנשען על ניסיון רחב היקף תוכלו לקבל מרשם לעדשות המתאימות לכם באמת, וכך ליהנות מראיה אופטימלית לכל מרחק במקסימום נוחות. לסיכום, כדי לקבל עדשה מולטיפוקלית איכותית המאפשרת ראייה חדה ונוחה, חשוב מאוד לעשות ולהתאים את עדשות המגע המוטיפוקליות אצל אופטומטריסט מיומן ומנוסה.

אולי יעניין אותך גם: 

» חידושים מעניינים בתחום האופטיקה
» אופטומטריסט ברמת אביב
» כיצד בוחרים עדשות ראייה במספרים גבוהים?

 

רוצים לדעת עוד? צרו איתי קשר: 

ארזה פרוכטר,
אופטומטריסטית קלינית B.Sc
פיכמן 19, תל אביב
טל’ נייד: 052-2512312

ארזה פרוכטר - טיפול במחלות עיניים

לקבלת ייעוץ ופרטים נוספים – צרו איתנו קשר עכשיו:

ארזה פרוכטר, אופטומטריסטית קלינית B.Sc 
מומחית בקרטוקונוס ועדשות מגע מולטיפוקליות בהתאמה אישית

Call Now Button